söndag 6 juli 2014

Pyssloteket

Idag är det min bloggdag på Pyssloteket! För att se detaljer omkring vad jag använt kan du titta in på Pysslotekets blogg!
Det är ju sommar och vackert väder så det blir enkelt idag.

Idag visar jag två kort med samma die från Memory Box, Hollyhock Stem

På det första har jag dubblerat blommorna och placerat blomkvistarna på bitar av papper som jag skapat med Distress Inks och en stencil.




Det andra kortet är mycket enkelt, jag använde ”negativet” av den utstansade delen för att skapa en skugga. Placerade sedan den utstansade delen en bit ifrån och fäste den med brads!
Texten från Technique Tuesday, Simply You


Ha en skön söndag!

4 kommentarer:

Astrid Maclean sa...

These are so stunning!! Love the simplicity of them, perfect composition! Those textured white cards behind the flowers make them look so arty and beautiful, gorgeous makes!!

Anonym sa...

Wow stunning card, beautiful!

Anonym sa...

Wow stunning card, beautiful!

Leni sa...

Beautiful cards! I always love to see your cards! Pure art!